HTML

Locsi-fecsi tárgyacskák

A régi tárgyakban történetek, novellák, elbeszélések, regények rejtőznek. A történetek egy részét ismerjük, a másik felét meg hozzágondoljuk. Ezen a blogon bemutatott régi tárgyak mindegyike valódi, a hozzájuk írt történeteknek pedig valóságalapjuk van, de azok kitaláltak. A blogon publikált képek és történetek a szerzők szellemi tulajdonai. Az oldalon szereplő minden írás, fotó, más oldalakon csak a szerzők írásos engedélyével jeleníthetőek meg! Ez alól kivételt képez, ha csak az írás első egy-két sorát tüntetik fel, majd a folytatásért a blogra kattintva jut el az olvasó!

Friss topikok

  • kisbela: Az 1960-években még megvolt a mártogatós toll.A padok közepére lehetett alulról a lyukból felteker... (2012.09.11. 20:22) Az a palatábla füzettel
  • aranyosfodorka: Gyönyörű ! A doboz is, a mese is. Nagyapám is ott volt az Isonzónál.Ahányszor arra jártam, nem ak... (2012.03.16. 10:11) I. Világháborús emlék
  • aranyosfodorka: sudi: nem egyről beszélünk, az biztos. Hamarosan megmutatom a blogban. Mert "természetesen" megvan... (2012.03.07. 16:10) Cigánykártyát találtam
  • aranyosfodorka: Tündériek a mesék ! Örülök, hogy nekiláttál a megírásuknak és várom a többit is ! (2012.01.27. 17:50) Egy kávés kancsó visszaemlékezése

Címkék

2012.02.17. 15:21 RETROSTORE

Cigánykártyát találtam

Címkék: játék jóslás

Családi örökségek között kutakodtam. Nehéz szívvel tettem, de nem lehet húzni a végtelenségig. Alakulnak a kupacok Megtartani, Kidobni, Eladni. Vannak tárgyak, melyek hol az egyik kupacban vannak, hol a másikban. Egyszer csak egy gumival átfogott dobozka kerül a kezembe. Tetején magas hegyek, talán épp Dél-Tirol, ahonnét a családom egyik ága származik .

„Ez meg milyen kártya ?” – Teszem fel jogosan a kérdést, hisz ezt a pakli kártyát soha életemben nem láttam. Néztem, aztán eszembe jutott, hogy ez nem lehet más, mint Nagymamám cigánykártyája. Még soha nem láttam, de eszembe jutott, hogy mesélte, hogy lánykorában megtanulta a cigánykártyás jóslást, meg egyéb boszorkányságot az egyik kedves falubeli javasasszonytól. Aztán a férje — aki mielőtt nagymamámat feleségül vette, majdnem felszentelt pap volt —, oktalan, alaptalan ismereteknek nevezte ezeket a régi tudományokat. Nagymamám nem is használta őket, csak egyszer életében. Amikor a lovuk nagyon beteg volt, és a férje jött be az istállóból. Még a lódoktor sem tudott segítni ". Kérte a feleségét, hogy ő ugyan nem hisz benne, de próbálja már meg a lóból a betegséget kiűzni úgy, ahogy azt a falu boszijától tanulta. Nagymamám, ahogy tanulta megcsinálta. Másnapra a ló meggyógyult. Így történt, hogy, ha nem is hittek benne, de mégis csoda történt.
Ez csak Nagymamám kártyája lehet. — Gondoltam, és a kártya velem jött Budapestre. Közben gondolkodtam, hogy mire is emlékszem én a cigánykártya jóslásból. Nagymamám azt mesélte, hogy három sorba és hét oszlopba kellet az asztalra letenni a kártyákat az asztalra és abból meg lehetett tudni szinte mindent.
Összesen ennyi jutott eszembe, és ezzel kezdtem el a keresést az Interneten. Láss csodát meg is találtam a módszert, ezt a jóslásban a romani módszernek hívják.  (forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Cig%C3%A1nyk%C3%A1rtya)
Aztán gondoltam egyet, és a kártyákat véletlenszerűen húzva, a megadott 3X7-es mátrixba rendeztem. Az alábbi táblázat jött ki:
25
23
10
20
7
4
24
6
11
36
1
30
31
27
3
33
17
13
35
21
19
Ennek alapján egy cigányasszony valami hasonlót jósolhatna:
„ Fiam, Te épp egy ideje szerelmes vagy. Jelenleg épp egy vetélytárssal kell megküzdened szerelmedért. Hamarosan rossz lelkiállapotba került, talán az Influenzát kapod meg. Ne búslakodj, mert hamarosan meggyógyulsz. Látom, hogy a múltadban a környezetedben sok pénz cserélt gazdát. Vigyázz , mert környezetedben valaki be akar csapni Téged. Ne aggódj a jövőben jó üzeneteket fogsz kapni, barátaidtól. Sajnos a környezetedben nemrég sok rokont és barátot vesztettél, de ne csüggedj, mert , ha ugyan a jelenben egy kis anyagi veszteség is ér, a jövőben új vendégek érkeznek, akik a bajból kisegítenek. Tudom, hogy a múltban is féltékeny voltál. Most épp a sorstól ajándékot kaptál, vigyázz rá. A jövőben nem várt üzleti sikerekre számítasz, olyan üzleti partnerekkel találkozhatsz, akik a jövőben anyagi jóléthez segíthetnek.   Nem számítottál rá, de éppen szomorú vagy, de a jövőben hamarosan örömteli fordulat jön, amire nem számítasz. Látom, hogy nem is oly régen a hivatalban jártál. Vigyázz, mert hamarosan ötleteidet el akarják lopni, és fel akarják használni. A közeli jövőben egy özvegyasszonnyal is összehoz a sors, de ne félj tőle. Nagy sokára pedig ne félj reményeid teljesülnek, a szerencse nem fog elkerülni, és sok levelet is kapsz.”
Ezt mind ki lehet olvasni ezekből a lapokból. Hiszem, vagy nem hiszem, de most a legutolsó kártyavetésen nekem ez jött kis. Van benne igazság, meg nem is. Ez van, ezt kell szeretni.
A Cigánykártyáról: A képen szereplő cigánykártyát a PIATNIK bécsi gyárában készíthették a két világháború között. A gyártörténet itt: http://piatnik.hu/content/hu/hu/unternehmen/geschichte.php.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://targymesek.blog.hu/api/trackback/id/tr404123976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2012.03.04. 09:50:27

Őszintén szólva nincs túl nagy affinitásom a kártyákhoz. Valahol 10 éves koromban egy növényeket-zöldségeket mutató gyerekkártya szintjénél lemaradtam. S bár megtanultam közben még bridzselni is, de soha nekem élvezetet a kártyajátékok nem okoztak.
Bezzeg a könyv...

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2012.03.07. 16:10:48

sudi: nem egyről beszélünk, az biztos. Hamarosan megmutatom a blogban. Mert "természetesen" megvan ! :-) Egy kissé bugyuta, gyerekes volt, de azért aranyos és egy gyereknek tökéletesen elégséges volt ahhoz, hogy fel/megismerjen gyümölcsöket, zöldségeket.
süti beállítások módosítása